Re:

Äntligen! Nu är den uppe, den där jäkla bloggen som vi snackat om så länge.

Efter dagens språkliga eskapader kanske det inte fanns någon annan utväg? Jag menar, hur mycket snack kan det egentligen bli utan minsta tillstymmelse av verkstad?

Många gånger har vi känt att det vi pratar om borde vara common knowledge, och nu blir det alltså möjligt att dela med oss av våra resonemang. Det låter kanske pretentiöst, men ibland tycker jag verkligen att vi får till det. Många skratt blir det i alla fall när vi väl kommer igång, och det är det viktigaste.

So, here we go.
 
/M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha va snyggt du smög in den engelska frasen där :P

2008-12-18 @ 19:08:56
Postat av: Cricketto

Tunga ni är! Ska nog inte kommentera så värst mycket i den här bloggen eftersom jag stavar som en 3 åring och inte har någon vidare koll på språket i skrift.

Men dock så kommer jag läsa den iaf : ) Är den första blogg som jag läser i hela mitt liv.

Tids nog så kanske jag vågar yttra mig mer eftersom "M" ständigt lär mig stava rätt och skriva läsbart.

Håll glöden vid liv! Ser fram emot mer intressant läsning.

Fridens!

2008-12-18 @ 20:57:16
Postat av: M

Ohoj mr Cricketto, trots att jag och S kanske ger sken av att vara väldigt bestämda vad gäller språkbruk, tycker jag inte att du ska vara orolig för påhopp vad gäller stavning och grammatik när du kommenterar. Både jag och S begår våra misstag, det är ju helt naturligt att man faktiskt gör det, alla gör det, annars vore vi inte mänskliga.



Tvärtom är det roligt att se om vi väcker några tankar hos andra, och kanske får vi ett meningsfullt utbyte om det vi bloggar om. Vi har inte avsikten att tillrättavisa någon, utan fokuserar mer på att idka reflexivitet över det vi råkar på i vårt dagliga liv. Kanske får man ibland intrycket av att felstavningar och särskrivning är det värsta som finns (speciellt om man känner oss personligen), men jag kan försäkra dig om att vi har en humanare livssyn än så.

I övrigt, tack för din kommentar, fortsätt läsa!

2008-12-18 @ 23:29:05
Postat av: Ma

Härligt att du e igång. tror vi kommer ha interesanta diskussioner här. :P



p.s precis som nån annan sa så stavar jag som en tre åring men de får ni leva me :P

2008-12-19 @ 19:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0