Har ni hört att...vänta, *sniff sniff*

Sniff... Vad är det som luktar? Grillat kött?
Nä, det är den nya parfymen av Burger King. Som "doftar" hamburgare! You like?

Nu är det alltså dags för oss att skvätta på en doft av kött för att lukta "gott". Burger King lanserar en egen parfym med, kan man säga, ganska säregen odör. En doft av grillat kött.
Passande (?) nog heter den Flame, vilket förmodligen ska få oss att tänka på elden som grillar köttet till "perfektion". Något som just Burger King har som trademark (ni vet "grillat är godast").

Men allvarligt, vem vill gå runt och lukta gammal hamburgare? (För övrigt, hur många köper en parfym som kommer från Burger King? eller?). Vilka är det vi ska "locka" till oss egentligen? Har det med "köttets lustar" att göra?
Dessa är frågor jag ställer mig. Och hur har man egentligen tänkt om det faktiskt visat sig efter tester att folk inte gillar doften, stanken, lukten, vad jag nu må kalla det? Vad är det då som säger att vi andra skulle gilla den?
 
Hur som helst så ser jag personligen inget lockande i att lukta gammal mat, eller att andra skulle göra det heller. Och, jag skulle kunna säga mer om det här men min stora fråga är egentligen bara; Hur tänker folk egentligen??

Komiskt! //S

Spana in http://www.firemeetsdesire.com/

Kommentarer
Postat av: M

Hmm.. vet inte riktigt vad jag ska tänka egentligen. Det låter ju utan tvekan rätt skadat, om jag får uttrycka mig så. Men å andra sidan kanske doften tilltalar den primitiva sidan av människan, tänk stenålder, öppen eld och nygrillad mammut. Skämt åsido, jag gick in på länken i inlägget och hittade följande textsnutt: "the Whopper burger is America's favorite burger. FLAME from BK captures the essence of that love and gives it to you. Behold the scent of seduction, with a hint of flame-broiled meat." På något konspiratoriskt-kontrollsamhälles-sätt undrar man ju om det är ett sätt att faktiskt göra att folk fortsätter äta skräpmat? Läste någonstans att skräpmats-suget faktiskt är genetiskt betingat. (här!--> http://www.metro.se/se/article/2008/12/11/17/1752-45/index.xml) Och jag har även hört att exempelvis McDonaldsmatens doft (lukt) är framtagen för att tilltala oss, att väcka hunger och sug efter deras mat. Men det kanske inte är oväntat från ett megamultisuper-coorporation..



Haha, här går allt i svart...

2008-12-19 @ 19:22:34
Postat av: Ma

När har du rätt i S. Skulle inte vilja sitta bredvid nåb på bussen som luktar gamal mat. Ganska äckligt facktiskt.

2008-12-19 @ 19:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0